26 Mayıs 2010 Çarşamba

Bağlantılı Konuşmalar ...


Duygular hareketleri yaratır. Rahat ve dengeli hissetmek ruh+beden+zihin üçlüsünün birlikte uyumu ile mümkündür.Yeşil ve Mavinin hayatımda müthiş rahatlatıcı etkileri var.Maviyi seyrederken huzur, yeşil ile beraberken tazelenir ve duru hissederim.Terapi gibidir öneririm...
.
Bir hafta boyunca hissedebileceğimiz belli başlı duygular şunlar olabilir;
* Gerilim
* Çaresizlik
* Öfke
* Güvensizlik
* Yalnızlık
* Can sıkıntısı
* Seviliyor
* Neşeli
* Heyecanlı
* Keyifli
* Sakin
* Huzurlu
.
negatif hislerin yerine pozitif etki yaratacak düşünce tarzlarına geçiş, duygularımızı taşıyan düşüncelerimizi ifade ederken seçtiğimiz kelimelerle bir başka deyişle, bu kelimelere yüklediğimiz anlamlarla doğru orantılıdır ve ... biz bunu yaşarız...
.
sürekli depresyon hali içinde olanların, çoğunlukla kendilerini ifade edememekten kaynaklanan bir sorunun içinde sınırlı kaldıkları gözlemlenmektedir.
örnek olarak aşağıdaki diyoloğa bir göz atalım;
‘’Sen sıkılmışa benziyorsun kızmadın mı?’’
‘’Hayır kızmadım.’’
'' Sence sıkılmak nasıl bir hisdir?''
‘’İnsan kızarsa kontrolünü kaybeder’’
''Kontrolü kaybedince ne olur ? ''
‘’O zaman karşı taraf kazanır.’’
.
Birisi kontrolü ele alma zevkini kızmaya
bağlıyor, diğeri ise kontrolü kaybetmeyi...

Nedeni…kendilerinde geliştirdikleri inançlardır.Doğru olduklarına inandıkları değişmezleri...
.
Gerçek duygularınızı ifade eden doğru kelimeleri seçer iseniz, konuşma esnasında
'' ...ama bu amaçla söyledim ben ! ya da ''sen beni yanlış anladın'' veya ''ben öyle demek istemedim'' ..vb. cümleleri kurmak durumunda kalmazsınız...
.
Duygularınızdan emin olmadan paylaşmayın
(hissedene kadar bekleyin)

İçinize sinmeyen sözler vermeyin
(isteksiz haliniz sizi öfkeli yapar.)

Kendi zihninizde yarattığınız profili
karşınızdakine kabul ettirmeyin
(gerçekle yüzleşin)

Derya Akkaya

Hiç yorum yok: